Centrum Kształcenia

Nadzór nad Ochotniczymi Hufcami Pracy sprawuje Minister Rodziny,
Pracy i Polityki Społecznej

Wyjście na Babią Górę w ramach akcji Lato OHP 2018

W ramach akcji Lato OHP, które ma na celu aktywizację młodzieży w okresie wakacyjnym, padła decyzja by odwiedzić najbliższą Górę zwaną też Królową Beskidów – Babią Górę. Wyjście miało charakter turystyczno – krajoznawczy. Młodzież mogła zapoznać się z pięknem przyrody Babiogórskiego Parku Narodowego oraz aktywnie spędzić wolny czas.

Nasza wyprawa rozpoczęła się od przyjazdu do Przełęczy Krowiarki położonych na wysokości 1012 m n.p.m. Po zrobieniu kilku pamiątkowych zdjęć i wykupieniu biletów wyruszyliśmy czerwonym szlakiem na zdobycie szczytu – Diablak który jest położony na wysokości 1725 m n.p.m. Jest to najkrótszy a zarazem najbardziej stromy szlak prowadzący na Babią Górę. Naszym założeniem przed wyprawą było również podziwianie piękna przyrody a szlak, który wybraliśmy najlepiej pokazuje jej różnorodność w miarę pokonywania wysokości. Roślinność wykazuje tu wyraźną piętrowość, którą można podzielić na: regiel dolny, gdzie dominują lasy bukowe oraz mieszane bukowo – jodłowo – świerkowe, regiel górny – tzw. królestwo świerka, piętro kosodrzewiny oraz piętro alpejskie na którym dominują niewielkie rośliny tworzące liczne murawy oraz porosty naskalne. Do pokonania mieliśmy ponad 700 m różnicy wzniesień więc pierwszy przystanek zrobiliśmy na wysokości regla górnego gdzie podziwialiśmy już pas lasu świerkowego oraz drobną roślinność rosnąca pomiędzy drzewami. Kolejny przystanek znajdował się na wysokości 1367 m n.p.m. gdzie znajduje się piękny taras widokowy – Sokolica. Na tej wysokości drzewa świerkowe są już karłowate a zaczyna się pas kosodrzewiny. By pokazać młodzieży wyraźne przejście piętra kosodrzewiny w piętro alpejskie zrobiliśmy przystanek na wysokości Gówniaka – 1617 m n.p.m., później już piętrem alpejskim gdzie dzięki wysokości a co za tym idzie niskiej roślinności można było podziwiać piękne widoki. Po ponad 3 godzinach wędrówki dotarliśmy do celu naszej wyprawy – Diablak, gdzie z wysokości 1725 m n.p.m. mogliśmy podziwiać piękno Beskidu Żywieckiego, Beskidu Śląskiego, Gorce, Tatry oraz Orawy. Mimo zmęczenia po ok. 6 godzinach dotarliśmy z powrotem do Przełęczy Krowiarki, skąd busem wróciliśmy do Centrum.